Direktlänk till inlägg 15 december 2014

Lurad!!

Av utochin - 15 december 2014 18:56

  • Vänder varje samtal till att handla om honom själv
  • Förväntar sig att du ska uppfylla hans känslomässiga behov
  • Ignorerar effekten hans negativa kommentarer har på dig
  • Kritiserar dig ständigt, eller läxar upp dig, och tror att han vet vad som är bäst för dig
  • Fokusera på att skylla ifrån sig, snarare än att ta ansvar för sitt eget beteende
  • Förväntar sig att du stå beredd att rycka in för att uppfylla alla hans behov
  • Har stort behov av uppmärksamhet
  • Skryter, surar, klagar, retas på ett olämpligt sätt, är teatralisk, högljudd och stormig
  • Kan inte begrunda sina egna misstag. Kan inte hantera kritik och blir arg för slippa ta till sig kritiken
  • Blir arg när hans behov inte kan tillgodoses och får vredesutbrott eller skräms
  • Har en attityd av ”Allt du kan göra, kan jag göra bättre”
  • Psykar och trycker ner dig för att behålla övertaget och verka viktig
  • Agerar på en förföriskt sätt, eller är överdrivet charmig
  • Är fåfäng och fiskar efter komplimanger. Förväntar sig att du ska beundra honom
  • Glömmer vad du har gjort för honom, men påminner dig ständigt om vad du är skyldig (ska återgälda)
  • honom (för)
  • Försummar familjen för att imponera på andra. Har allt, gör allt: Är en fantastisk person på alla sätt i syfte att få beundran
  • Lyder inte lagen. Anser sig själv stå över lagen. Lagen gäller inte honom
  • Förväntar sig inte att bli straffad när han försummat att följa anvisningar, eller inte anpassat sig till gällande riktlinjer
  • Ignorerar dina känslor. Säger att du är alltför känslig eller lättstött om du uttrycker dina känslor
  • Talar om för dig hur du borde känna eller inte känna
  • Kan inte lyssna på dig och kan inte tillåta dig att ha åsikter
  • Är mer intresserad av sina egna angelägenheter och intressen än dina
  • Är oförmögen att se saker ur någon annans synpunkt än sin egen
  • Försöker att få dig att känna dig dum, hjälplös och oduglig när du gör saker på egen hand
  • Har dålig självinsikt och kan inte se hur hans själviska beteende påverkar dig
  • Har ytliga känslor och intressen
  • Utnyttjar andra med lögner och manipulationer
  • Använder känslomässig utpressning för att få vad han vill
  • Kan begå fysiska eller sexuella övergrepp mot barn

Nu har jag gjort det igen. Jag har varit dum mot mig själv. Låtit en annan männsika lura mig att tappa mig själv.. Värre än nånsinn? Jag är vuxen och borde ha förstått.. Det gjorde jag inte och jag är väldigt besviken på mig själv. Jag vill aldrig mer ha kärlek. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av utochin - 15 december 2014 20:10

Kollar runt lite på nätet. Känner mig mer och mer dum i huvudet!    TIDIGA VARNINGSTECKEN De flesta misshandlare är väldigt charmiga och uppvaktande i början av relationen. Men varningstecknen finns där, om man bara vet vad man ska ...

Av utochin - 17 oktober 2014 19:14

Nej. Det går inte bra. Nej. Jag mår inte bra. Jag får ingen ordning på nånting. Jag är livrädd. Vad håller jag på med? Varför blir det inte bra? Kommer det alltid att vara så här? Jag har ingen lust att göra nånting alls.. Pratar inte med en själ. In...

Av utochin - 9 oktober 2014 13:54

Idag går mina tankar till mig själv. Tänk om jag finge bryta ett ben eller ha blivit född med en arm. Då förstår folk att man inte kan hoppa och stå på händer. Nu blev det ett annat handikapp. Som inte syns. Syns inte, finns inte. Ta dig samman och p...

Av utochin - 6 oktober 2014 20:28

Joråsatt.. Det blev som det blev och gick som det gick.. Jag skulle vara värsta snälla tjejen och allt.. Sen krasch! Depressionen är tydligen min trognaste följeslagare i livet. Varför kanske man vet, men hur man kan peta denne ovälkomne livskamrat t...

Av utochin - 30 september 2014 10:20

Puh! Knasigt värre blev det.. Jag vet inte.. Jag kanske kräver för mycket, eller så gör jag inte det. I min värld är ord tunga. I mångas värld är ord lätta och flyktiga. En börda och en otrolig tillgång har landat i mitt huvud. Så ser jag det. I kärl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards